Wymarzone zakupy nie zawsze finalizują się miło. Warto zapoznać się ze swoimi prawami, aby zapobiec bolesnym doświadczeniom.

Kolejny miesiąc, następna wypłata. Nadszedł więc moment, aby wybrać się na wymarzone zakupy. Miejmy nadzieję, iż sfinalizują się pomyślnie i bez większych problemów konsumenckich. Nic tak nie psuje naszej uciechy jak ekspresowa reklamacja, czy niekompletna zgodność towaru z opisem, w wypadku zakupów na dystans.

regulamin sklepu internetowego

Autor: northmemphisctc
Źródło: http://www.flickr.com
Wreszcie! Nabyłyśmy idealne półbuty, są odpowiednie do naszej ulubionej spódnicy, a na dodatek wprawiają w zachwyt naszego faceta. Na nieszczęście, mamy możliwość pocieszyć się nimi jedynie moment, gdyż pierwszy wypad na miasto w ich akompaniamencie zakończył się niemalże katastrofalnie i następnego dnia, o poranku podążamy w stronę sklepu, który ledwo co nawiedziłyśmy.

Regulamin sklepu oczywiście zawiera reklamacje, jednak po takiej przygodzie nie bardzo chcemy mieć z tymi butami cokolwiek wspólnego. Niestety często sprawa (adwokat łukasz sołtys) kształtuje się inaczej i jesteśmy zobowiązani przyjąć naprawiony wyrób powtórnie. Zazwyczaj reklamacja zakłada w pierwszej kolejności naprawę, a jeżeli wystąpi konieczność kolejnej, wtedy istnieje szansa odzyskania pieniędzy. Przeczytaj więcej informacji – Legalny Biznes

Tarapaty

Czasami przydarza, że uwiążemy się niechcianą już umową, której dodatkowym skutkiem ubocznym jest wysoka kara za odstąpienie od kontraktu. Porozumienie, które zakłada pokaźne sumy i, których nie jesteśmy w stanie wydać na tego typu zachcianki, możemy skonsultować z prawnikiem. Nie każdy zapewne ma wiedzę o tym, że istnieją klauzule niedozwolone – warto zajrzeć.

prawo w sklepach internetowych
Kodeks cywilny mówi, iż uzgodnienia, które nie zostały zdefiniowane jednostkowo, nie wiążą klienta, jeśli kreują jego prawa w sposób niezgodny z dobrymi obyczajami i rażąco naruszający jego interesy. Mamy więc możliwość na wysunięcie podobnego problemu do sądu powszechnego. Na początek jednak sugerowana jest wizyta u biznesmena oraz przedstawienie swoich lęków. Dopiero w okoliczności, gdy nie dojdzie do konsensusu spokojnie możemy wybrać się do pobliskiego sądu. Pomocy można poszukiwać u miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów albo w organizacji konsumenckiej, tj. Federacji Konsumentów, Stowarzyszeniu Konsumentów Polskich, które to są finansowane z budżetu Państwa.