Różnorodne odmiany reklam wykorzystywane w placówkach handlowych, jak w porównaniu z innymi wypadają standy

Nowoczesna reklama wykorzystuje wszystko, co tylko się da, żeby zachęcić i przyciągnąć konsumentów. Z tego też powodu idąc chodnikiem czy wchodząc do pierwszego lepszego sklepu może się minąć wiele rozmaitych reklam. Czy w każdym przypadku będą one skuteczne – trudno to stwierdzić. Jednak ich obecność świadczy o tym, że firmy bez przerwy próbują wybić się spośród konkurentów, zdobyć kolejnych odbiorców czy chociaż poinformować o swoim istnieniu. W większości sklepów można przykładowo zobaczyć różnego rodzaju standy, to znaczy lekkie, proste do przeniesienia formy reklamowe mające kształt na przykład półek czy postaci.

reklama

Autor: clry2
Źródło: http://www.flickr.com
Standy cechują się dość dużą skutecznością, bo często najzwyczajniej zagradzają konsumentom drogę, a w każdym razie zmuszają ich do przyciągnięcia wzroku. Z takich też powodów uważa się je za jedną ze skuteczniejszych form reklamy w takich miejscach jak sklepy czy markety, i rzeczywiście zachowania klientów będą tę tezę potwierdzać. Jak pokazują badania, skuteczność standów jest duża, choć oczywiście wszystko będzie zależeć od ich rodzaju i ustawienia.

Najczęściej wykorzystywane rodzaje standów to postaci i półki – oferta ze standami. Standy półkowe mogą mieć wysokość od kilkudziesięciu centymetrów do ponad dwóch metrów, a ich podstawową rolą jest zachęcanie do kupna pewnych produktów. Jak nazwa ich może wskazywać, składają się najczęściej z paru półek, na jakich ustawia się promowane towary w taki sposób, aby można je było prosto i szybko wyciągnąć. Wykonuje się je najczęściej z grubej tektury albo tworzywa sztucznego, a ich

reklama

Autor: minimalform
Źródło: http://www.flickr.com

typową cechą przeważnie jest ciekawa, przyciągająca wzrok kolorystyka. Kolejnym chętnie używanym typem reklamowych standów są postacie.

Standy tego typu są jeszcze łatwiej zauważalne, szczególnie jeśli przedstawiają jakiegoś znanego człowieka, na przykład piłkarza czy gwiazdę muzyki. Mają one przeważnie naturalne rozmiary, a robi się je z mocnej pięciowarstwowej tektury lub też bardziej wytrzymałego PCV. Standy postaci często mają kieszonki na materiały reklamowe i ulotki, które klienci bez problemów mogą ze sobą wziąć i je przeczytać.