Co to jest reklama zewnętrzna? Jakiego rodzaju ma zastosowanie, jakie są jej rodzaje i gdzie najlepiej się odnajduje?

Reklama zewnętrzna lub inaczej reklama uliczna jest zazwyczaj definiowana po prostu „poza domem”. Tego typu reklama z użyciem digital signage to także typ takiego typu promocji, lecz w tym wypadku wykorzystuje się wizualną elektroniczną komunikację. Jaki jest jej cel ? To przede wszystkim dotarcie informacji reklamy do konkretnych miejsc, w dogodnym momencie z zawartością, która jest dopasowana do lokalizacji wyświetlacza.

bilboardy w mieście

Autor: Nacho
Źródło: http://www.flickr.com
Outdoor to zwykle kasetony reklamowe Kraków działająca na zewnątrz. Jest pokazywana na szczególnie do tego celu przeznaczonych nośnikach reklamy, czyli są to billboardy, tablice reklamowe, citylighty, słupy ogłoszeniowe. Są też pokazywane na nośnikach, przykładowo na wiatach przystankowych czy kioskach. Niestandardowe pomysły w tego typu reklamie to reklama ambientowa,na przykład opakowywanie budynków czy reklama wielkoformatowa, za pomocą form trójwymiarowych. Outdoor to akcje reklamowe, tak zwane ATL, czyli Above The line. Są to akcje tworzone poprzez ogólnodostępne środki masowego przekazu. Przykładowo: .

reklama zewnętrzna

Autor: FaceMePLS
Źródło: http://www.flickr.com

W odróżnieniu od innych mediów, takich jak gazety czy telewizja, outdoor przenosi jedynie sedno reklamy. Najpopularniejsze nośniki reklamy działającej na zewnątrz, to billboardy, citylight, reklama pneumatyczna i reklama wielkoformatowa. Billboard to niezwykle modna nazwa wielkich tablic, które są stosowane do zaprezentowana plakatów reklamowych. tego typu reklamy najczęściej możemy zobaczyć przy drogach poza obszarami zabudowanymi. Niekiedy widziane są oświetlone, by zapewnić dobrą widoczność plakatu nocą. Zwykle stosowane są wymiary to 6×3, czyli tak zwany cityboard. Citylight to panel reklamowy o wymiarach 1,20 x 1,80 m. Taki plakat umieszczony jest za szybą wykonaną z tworzywa, jest także wyposażony w oświetlenie. umieszcza się go w wiatach na przystankach, na latarniach, może być również wolno stojący. Sprawdź szczegóły: .

Reklama pneumtayczna to reklama dmuchana. Jest bardzo szybki w montażu i prosta w transporcie. Lekki i ekonomiczny, stosowany na licznych imprezach plenerowych, eksponowany przez krótki czas. Reklama wielkoformatowa jest prosto na ścianach budynków lub w czasie remontu budynku na rusztowaniu. Wykonane z siatki winylówek, backlightu, który przepuszcza światło. Mogą być również tworzone z pełnego winylu.