Szkoleniem można określić każdą formę doskonalenia pracownika, której zamierzeniem jest podwyższenie poziomu jego wiedzy niezbędnych do realizowania zadań na jego obecnym, lub też przyszłym stanowisku pracy. Wiele etapów w związku z przygotowaniem i prowadzeniem postępowania przetargowego, do tego bardzo często zmieniające się zagadnienia oraz zmieniające się orzecznictwa KIO, wymaga systematycznego pogłębiania i uaktualniania zdobytej praktyki.
Czasami, nawet pomimo posiadanej już praktyki – nieodzowne okazuje się usystematyzowanie zgłębianego latami doświadczenia. Rynek firm szkoleniowych widzi w tym zakresie swoją okazję. Wystarczy wpisać w Internecie frazę – szkolenia z zamowień publicznych, a można zostać prawie, że zasypanym propozycjami kursów.
Autor: Nacho
Źródło: http://www.flickr.com
Tematyka szkoleń dobrana jest do różnorodnych potrzeb zarówno ze strony zamawiającego, jak i wykonawców.
Masz przeświadczenie, że zbliżone posty wyjaśnią Ci dokładniej tę sprawę? Jeśli tak sądzisz, zobacz w tekście inny tego rodzaju punkt widzenia.
Podczas szkoleń, oprócz dostarczania wiedzy z zakresu prawa, sygnalizowane są rodzaje nadinterpretacji popełnianych przy przygotowywaniu dokumentacji przetargowej oraz przykłady dobrych praktyk i rozwiązań, ułatwiających odpowiednie i skuteczne przeprowadzanie procedury o udzielenie zamówienia publicznego. Wiele firm przeprowadza szkolenia od wielu lat. Trzeba podkreślić, że firmy te są bardzo elastyczne, zorientowane na rozwój konkretnych umiejętności, zdolne do oferowania treningów w zakresie takiej tematyki, na którą, rynek sygnalizuje aktualnie zapotrzebowanie.
Dobrze zorganizowane szkolenia z prawa pracy, których zakres spełnia wymagania pracowników, przyczyniają się do podniesienia poziomu ich kompetencji. W sytuacji szkolenia z prawa pracy, szczególny nacisk położony zostaje na doskonalenie odpowiedniego prowadzenia rozmów rekrutacyjnych, zatrudnień pracowników na stanowisku pracy, ocena ich pracy, w tym przegląd umiejętności wyróżniania i karania zatrudnionych. Szkolenia obejmują tematy procesów rozwiązywania umów o pracę. Programy warsztatów obejmują tematy związane z nawiązywaniem i rozwiązywaniem stosunków pracy. Obejmują tematy związane z przywilejami i obowiązkami osób zarządzających a dotyczących dyskryminacji, mobbingu. A także tematy związane z dyscypliną w stosunkach pracy oraz tematy związane z czasem pracy, urlopami wypoczynkowymi itp.