Dobieramy program lojalnościowy
Jeśli chodzi o zachowanie bardzo dobrych relacji z pracownikami odpowiedzialne są za to programy motywacyjne. Pracownicy za zrealizowanie jakiś ustalonych celów biznesowych dostają jakieś honorarium czy też nagrody finansowe. W ten sposób są motywowani do produktywnej pracy. Poziom spełnienia pracowników powiększa się a to się wiąże właśnie ze wzrostem skuteczności a także poprawą rezultatów pracy. Programy te budują wizerunek przedsiębiorstwa, jako instytucji, która naprawdę bierze pod uwagę rozwój swoich pracowników. Dbanie o wierności klienta jest niezwykle istotnym czynnikiem rozwoju biznesu. W związku z tym powstał marketing relacji inaczej nazywany, jako marketing partnerski albo marketing skierowany na klienta. Skupia się on na analizie tego, czego pragnie klient i czego być może będzie pragnął w najbliższej przyszłości. Stara się on wyjść na wprost oczekiwaniom obecnym i ewentualnym czy też przyszłym klientom. Skupia się on także na relacjach firmy z przedstawicielami, pośrednikami a także relacjach wewnątrz firmy.