Kilka wyrazów o współczesnych formach reklamy zewnętrznej i zaletach, jakie wypływają z zastosowania takiej a nie innej formy promocji

Efektywność reklamy jest uzależniona od wielu czynników. Na 100 procent trzeba dysponować wiedzą z zakresu marketingu, a nawet psychologii czy stosunków międzyludzkich. Z tego powodu przedstawiciele świata biznesu bywają zmuszeni zatrudnić specjalistów, którzy zajmą się wprowadzeniem w życie kampanii reklamowych. Niekiedy budżet przedsiębiorstwa nie pozwala na to, żeby pozwolić sobie na tak wielki wydatek i właściciele niewielkich zakładów poprzestają na kupnie mniej kosztownych rozwiązań, czyli na przykład na wynajęciu nośników reklamy.

Baner reklamowy

Autor: Daniel Oines
Źródło: http://www.flickr.com
Poruszana tutaj tematyka bywa na tyle obszerna, że niełatwo byłoby wypunktować wszystkie formy nowoczesnej reklamy. Skoncentrujmy się więc jedynie na tzw. reklamach outdoorowych, czyli takich, które standardowo umieszcza się na świeżym powietrzu. Ta grupa reklam jest powszechnie wykorzystywana, ponieważ jej efektywność jest dość spora, a koszty zakupu nie w każdym przypadku są wyśrubowane.

Najbardziej znaną formą reklamy outdoorowej pozostają billboardy. To właśnie one są montowane przy tych najbardziej zatłoczonych ekspresówkach i mimowolnie ściągają wzrok nie tylko pasażerów, ale i taksówkarzy stojących w korkach. Ta powszechność jest umotywowana poniekąd dostępnością tej formy promowania wizerunku danej firmy – wystarczy wpisać w sieć frazę billboardy Rumia, aby zobaczyć, jak wiele agencji w regionie gdańskim proponuje ten typ reklamy outdoorowej – więcej informacji na polecanej stronie internetowej.

Reklama zewnętrzna

Autor: Jeffrey Zeldman
Źródło: http://www.flickr.com

Nie inaczej sprawa się przedstawia w przypadku każdego innego miasta w kraju. Czy będzie to sformułowanie billboardy Skierniewice czy reklama (reklamy świetlne) Kraków, każda ceniona agencja będzie mogła zaproponować swoim niedoszłym i obecnym usługobiorcom najkorzystniejszą formę promocji. Rozpoznawalność staje się bowiem sekretem do sukcesu, co skutkuje w niedalekiej przyszłości wzrostem zysków.

Hasło billboardy Skierniewice nie ma się jednoznacznie kojarzyć z jedyną formą reklamy zewnętrznej. Wyraz billboard można przecież bez trudu zastąpić pozostałymi. Nowo redagowane zestawienia mogą brzmieć: citylight Gniezno albo reklama wielkoformatowa Łódź. Cały czas pojawiają się nowe pomysły na zwrócenie uwagi przypadkowych rowerzystów. Na pewno za kila lat będą dostępne na rynku całkiem nowe produkty. I jeżeli teraz pewną nowością mogą być dmuchane nośniki reklamy, to za bliżej nieokreślony czas wielkim uznaniem cieszyć się będą jeszcze teraz nieznane formy, a im bardziej będą nieoklepane, tym lepiej.