Bazy rodzaju B2C – a więc, bazy konsumenckie „na już” albo na „wyjątkowe zamówienie”
Każdy, kto zakłada firmę dobrze wie, jak ważne jest uzyskanie klientów – od tego w rzeczywistości zawsze zależy cała przyszłość posiadanej firmy.
Źródło: http://www.flickr.com
Aby ich pozyskać możemy wykorzystać wiele „chwytów”, takich jak choćby kampanie telemarketingowe, kampanie nazywane „e-mail marketingowymi”, czy też kampanie rodzaju SMS, MMS oraz IVR. Wbrew pozorom wcale nie musimy się jednak aż tak bardzo nad nimi rozdrabniać, gdyż by „wprawić je w ruch”, wystarczy tylko jedna rzecz, czyli baza rodzaju B2C. Co to dokładnie jest no i jak tak naprawdę może nam dopomóc?
Wielu nie ma pojęcia, że wchodząc do sieci internetowej i korzystając z niej, nasze dane są skupywane w bazy. Oczywiście słychać o tym w telewizji, czy radiu – mamy możliwość również spotkać na ten konkretny temat felieton, przyglądając sieć internetową. Jednak zwykle nasza własna wiedza na ten konkretny temat ogranicza się tylko do tego, iż kiedy podajemy gdzieś informacje, to dane miejsce je utrzymuje – prawda jednakże jest troszkę inna. Kiedy zgadzamy się na wykorzystanie naszych danych osobowych na przykład, kiedy zakładamy konta w sklepie internetowym, musimy po zaznaczać pewne zgody – jedne są obowiązkowe, inne nie, jednak te pierwsze od pierwszej chwili pokazują, jak wielu spośród nas nie czyta rozumiejąc dobrze tekst.
Jeśli zainteresował Cię opisywany materiał, koniecznie sprawdź jeszcze ten odnośnik! To świetna oferta (http://www.traple.pl/obszary-prawa/telekomunikacja/) i tu znajdziesz szczegółowe informacje.
W rzeczywistości wyrażając zgodę na wykorzystanie danych, wiążemy się umową z daną firmą oraz jej partnerami – mówiąc krótko posyłamy informacje dalej. W ten sposób wytwarza się tak nazywane bazy konsumenckie, czyli wspomniane B2C.
Takie bazy są dość mocno ukierunkowane – mamy możliwość zakupić jakąś na konkretny temat od innych lub też zlecić stworzenie takiej firmie, która się w tym zadaniu specjalizuje – dzięki temu pozyskamy informacje ludzi, których to interesuje dany typ produktu czy też usługi.