Badania marketingowe – komu przeznaczone?

Ponad 50 lat temu narodził się marketing. Od tamtego czasu eksperci kreują nowe podstawy teoretyczne, a fachowcy w biznesie oraz w specjalnych agencjach parają się realizacją. Obecnie każda działalność biznesowa, która pragnie odnieść sukces, musi kompetentnie zajmować się dziedziną szeroko rozumianej promocji.

Obok posiadania użytecznej witryny internetowej, administrowania kontem na „Fejsie” oraz kreowania i emitowania reklam w różnych mediach, fundamentalne są regularnie i prawidłowo prowadzone badania marketingowe – secretclient.com. Działalność może robić je własnoręcznie, lepiej jednak jest skorzystać z usług kompetentnej agencji marketingowej.

Badania marketingowe są niezbędne, bo dostarczają przedsiębiorstwu dużo przydatnych informacji. Po pierwsze, tą drogą można poznać skrupulatnie obecnych klientów. Badania marketingowe umożliwiają zobaczenie ich preferencji i potrzeb, a także ukazują zdania nt. usług oraz pokazują, jaką renomą cieszy się firma. Po drugie, badania satysfakcji

obrazek

klientów oferują przedsiębiorstwu kluczową wiedzę na temat tego, jak zmodyfikować produkty bądź usługi, by klienci byli potem z nich zadowoleni. Po trzecie, umiejętnie zrealizowane badania marketingowe przynoszą solidną podstawę do prowadzenia przynoszących korzyść kampanii promocyjnych. To bardzo istotne, ponieważ przekazy reklamowe muszą być kreowane dla sprecyzowanych grup społecznych, by były efektywne.

Wartym uwagi typem badań jest tzw „tajemniczy klient”, dzięki któremu można ocenić jakość obsługi klienta w punktach detalicznych lub usługowych firmy. W w tym wypadku nie są badani obecni lub potencjalni klienci, a obsługa. Wytrenowany pracownik agencji marketingowej idzie do danego miejsca, gdzie kupuje jakiś produkt albo korzysta z usługi.

Pracownicy wiedzą, że jest to osoba podstawiona.

Nie bój się, że informacji na prezentowany wątek nie odnajdziesz, gdyż są tu. Wystarczy kliknąć na proponowany artykuł, który znajduje się pod odsyłaczem.

W ten sposób tajemniczy klient może zebrać wartościowe wiadomości na temat tego, w jaki sposób zachowują się pracownicy przedsiębiorstwa.

Więcej na