Badania marketingowe – komu przeznaczone?
Badania marketingowe są niezbędne, bo dostarczają przedsiębiorstwu dużo przydatnych informacji. Po pierwsze, tą drogą można poznać skrupulatnie obecnych klientów. Badania marketingowe umożliwiają zobaczenie ich preferencji i potrzeb, a także ukazują zdania nt. usług oraz pokazują, jaką renomą cieszy się firma. Po drugie, badania satysfakcji
klientów oferują przedsiębiorstwu kluczową wiedzę na temat tego, jak zmodyfikować produkty bądź usługi, by klienci byli potem z nich zadowoleni. Po trzecie, umiejętnie zrealizowane badania marketingowe przynoszą solidną podstawę do prowadzenia przynoszących korzyść kampanii promocyjnych. To bardzo istotne, ponieważ przekazy reklamowe muszą być kreowane dla sprecyzowanych grup społecznych, by były efektywne.
Wartym uwagi typem badań jest tzw „tajemniczy klient”, dzięki któremu można ocenić jakość obsługi klienta w punktach detalicznych lub usługowych firmy. W w tym wypadku nie są badani obecni lub potencjalni klienci, a obsługa. Wytrenowany pracownik agencji marketingowej idzie do danego miejsca, gdzie kupuje jakiś produkt albo korzysta z usługi.
Pracownicy wiedzą, że jest to osoba podstawiona.
Nie bój się, że informacji na prezentowany wątek nie odnajdziesz, gdyż są tu. Wystarczy kliknąć na proponowany artykuł, który znajduje się pod odsyłaczem.
W ten sposób tajemniczy klient może zebrać wartościowe wiadomości na temat tego, w jaki sposób zachowują się pracownicy przedsiębiorstwa.
Więcej na