Jak skusić nowego klienta? Poznaj kilka porad marketingowych
Żeby przyciągnąć klientów mnóstwo banków proponuje ogromnie atrakcyjne nowe produkty finansowe. Przykładem może być tutaj lokata bezkarna, jej określenie bierze się stąd że zerwanie lokaty czyli wypłata środków na niej zgromadzonych nie powoduje straty już naliczonych procentów jak ma to miejsce w razie klasycznej wersji owego produktu. Lokata bezkarna jest produktem dedykowanym dla nowych klientów. Można ją założyć w chwili otwierania rachunku ROR jednakże nie później niż 12 miesięcy od otwarcia rachunku – czytaj o Wybierarce. W przypadku jeśli klient nie spełni owego wymogu lokata bezkarna nie może zostać otwarta. W zamian za to proponowany jest typowy produkt banku. Lokata bezkarna jest produktem niesłychanie atrakcyjnie oprocentowanym w porównaniu z analogicznymi produktami konkurencyjnych banków. Warto też wiedzieć, że lokata bezkarna jest skierowana do klienta indywidualnego. To charakterystyczny rodzaj klientów instytucji bankowych. Indywidualny klient na ogół nie dysponuje dużymi kwotami, ale nie znaczy to że nie jest interesujący dla banku. Nieduże kwoty wynagradza wielkość tego segmentu rynku usług finansowych.
Naturalnie lokata to jeden z prostszych produktów finansowych służących oszczędzaniu. Klienci, których ciekawią większe intraty i zdecydowani są na większe ryzyko mogą skorzystać z innych form odkładania, szczególnie długoterminowego (przykładowo funduszy inwestycyjnych, obligacji czy dla bardzo zaawansowanych klientów różnego rodzaju produkty oparte na inwestowaniu pieniędzy na giełdzie).