Pomocnik sportowca

Postanowiłeś w końcu wziąć się za trening i zrzucić kilka trochę z brzucha? Dobrze! Nim pójdziesz na siłownię, poznaj pomocnik sportowca. Dowiesz się, jak przygotować się do wysiłku, by lepiej zbijać tłuszcz.

Strój treningowy Ciuchy muszą być wygodne i dawać ci komfort ćwiczeń.

waga

Autor: Christian Schnettelker
Źródło: http://www.flickr.com

Gym to nie wybieg. (siłomierze) Na siłowni istotna jest praca – musisz widzieć progres w wyglądzie i sile (zachęcam, by kupić siłomierz). Nie zdobędziesz respektu, śmigając w luksusowej stylizacji. O czym należy pamiętać?

• Zainwestuj w rękawiczki – uzyskasz lepszy chwyt i nie poranisz sobie wnętrza dłoni o sztangę. Rękawiczki to także ochrona przed bakteriami – nigdy nie wiesz, kto ćwiczył przed tobą.

• Buty sportowe – mają być komfotowe i zapewniać równowagę. Najlepiej sprawdza się but o płaskiej i elastycznej podeszwie z oddychającego tworzywa. Zapomnij o klapkach. Chyba nie planujesz nabyć kontuzji? Klapki jedynie na pływalnie.

• Pas ciężarowca – jeżeli masz świadomość, że będziesz działał na sporych obciążeniach, pas to podstawa. Pomoże ci zachować prawidłową sylwetkę i zabezpieczy przed przepukliną.

• Ręczniczek – bez niego nie pojawiaj się na siłowni. Ręcznik przydaje się podczas ćwiczeń do wycierania potu. Ławeczki lepiej wycieraj jednorazowymi chusteczkami.

Dieta Jeżeli chcesz widzieć progres, nie skupiaj się tylko na treningu.

dieta

Autor: iStock
Źródło: iStock

Istotny jest sposób żywienia. Porzuć fastfoody i śmieciowe żarcie. Zacznij sam przyrządzać potrawy. Musisz zapewnić odpowiednią ilość protein i ”węgli” swojemu organizmowi. Zminimalizuj cukry. Najlepiej porozmawiaj z dietetykiem, aby przygotował ci plan odżywiania. To jednorazowy koszt, ale oszczędzisz czas na szukanie informacji. Porady eksperta sprawią, że szybko waga elektroniczne pokaże ci, że zbiłeś wagę.

Pamiętaj też, by zabierać ze sobą wodę na siłownię. Musisz regularnie nawadniać organizm. Zapomnij o słodzonych produktach i napojach energetycznych. Przed treningiem warto wypić mocną kawę i pobudzić się kofeiną. Jeśli ćwiczenia siłowe to dla ciebie coś nowego, lepiej zamów sobie kilka sesji treningowych z trenerem personalnym. Zyskasz pewność, że nie machasz żelastwem jak oszołom i nie będziesz obiektem dowcipów w siłowni.