Ciekawe techniki przekazywania wiedzy dla osób dojrzałych i utrwalania wiedzy

W świecie nauki, a od niedawna także w biznesie, krąży przeświadczenie, że użycie gier symulacyjnych na szkoleniach generuje wyłącznie zalety. Z pewnością planszówki decyzyjne, podnoszą atrakcyjność treningów umysłowych, ale czy zyska się dzięki nim efekty, o których mowa? Co zyskamy wprowadzając ten element do warsztatów? Czy taka zabawa będzie odebrana poważnie przez ludzi odbywających szkolenie?

gra towarzyska

Autor: vastateparksstaff
Źródło: http://www.flickr.com
Istnieje bardzo wiele gier, w których uczestnicy przybierają określone funkcje. Popularna mafia, RPG, gry strategiczne… Ludzie dość ochoczo w nich uczestniczą, bo mają wrażenie, że bardzo wiele od nich zależy i że samodzielnie kreują rolę konkretnej osoby. Ale powstała baza gier, której zadaniem jest wypracować u graczy jakieś systemy reakcji, nauczyć ich pewnych nowych zagadnień albo po prostu powtórzyć wiedzę.

Czemu zrobiło się to modne? Bo zgodnie z psychologią uczenia się udowodniono, iż osoby dorosłe najlepiej uczą się przez samodzielne działanie. Mówi się, że gry symulacyjne pozwalają dobrze kształcić osoby dorosłe, które z założenia trudniej zdobywają nowe porcje wiedzy i często mają utarte, wypracowane przez całe życie sposoby robienia czy opracowania i bardzo ciężko zmienić ich nastawienie. Gry symulacyjne szkoleniowe lub warsztatowe mogą to ułatwić.

Jeśli zainteresowały Cię treści w tym tekście, to kliknij w ten link oraz czytaj jeszcze (https://notariusz-lubon.pl/) szczegółowych szczegółów.

Celem gier jest ułatwienie rozstrzygania problemów, sprawna ocena sytuacji, kierowanie zespołem w chwilach kryzysowych.

Gry mają również za zadanie ukazanie, iż zrobione pomyłki można naprawić oraz że rozplanowanie zadań w teamie może dać naprawdę dobre efekty. Możemy je spotkać zarówno na szkoleniu dla całego personelu i kadry kierowniczej, ale często urozmaicane są nimi szkolenia dla trenerów (). Warsztaty prowadzone przez profesjonalistów już nie wyglądają jak przemówienia dla audytorium, po których sprawdza się wiedzę z danego zagadnienia. Teraz szkolenia dla trenerów, dla pracowników i dla kadry zarządzającej są bardzo interaktywne, często angażują wszystkie zmysły i są nastawione na zdobywanie nowych treści w praktyce.